تاریخ انتشار: 96-03-07 14:03:36 یکشنبه
نمایش: (210)

فواید استفاده از شیب تردمیل

فواید استفاده از شیب بر روی تردمیل


ورزش با تردمیل بدون استفاده از ویژگی شیب دستگاه راه رفتن یا دویدن بر روی تردمیل را حتی راحت تر از دویدن یا راه رفتن در محیط خارج از خانه می کند. عدم وجود مقاومت هوا در حین دویدن بر روی تردمیل یک دلیل منطقی برای استفاده از ویژگی شیب تلقی می شود. استفاده از شیب تردمیل در حین تمرینات هوازی یک راه بسیار خوب برای افزایش مصرف کالری و ساخت سلول های عضلانی است. بیشتر تردمیل ها دارای تنظیمات خاصی برای شیب هستند.

%5 تا %15 محدوده استاندارد شیب برای تردمیل است و شیب %1 نقش مقاومت هوا را در تمرینات خانگی کاربر بر روی تردمیل ایفا می کند.

کاهش وزن


هر فردی که قصد خرید یک تردمیل را دارد و هدف ورزش کردن او کاهش وزن است باید این اطمینان را حاصل کند که محصولی که خریداری می کند با موتور مخصوص تنظیم شیب تجهیز شده است، این موتور از موتور مربوط به تسمه جدا است و معمولا گارانتی مخصوص به خود را دارد. موتور شیب به تردمیل کمک می کند که براحتی در بین شیب های بالا و پایین به حرکت خود ادامه دهد. بعضی از تردمیل ها حتی دارای برنامه تمرین های از پیش نصب شده ای است که به صورت خودکار شیب را تغییر می دهد،‌ بنابراین شیب تردمیل حتما نباید به صورت دستی و توسط کاربر تنظیم شود. اگر ورزشکار قصد دارد شیب را به صورت دستی تغییر دهد، مهم است که شیب را آرام آرام کم و زیاد کند،‌برای مثال از %5 به %1 در هر 2 دقیقه. راه رفتن یا دویدن بر روی یک تردمیل که در شیب %2 تنظیم شده است در مقایسه با استفاده از شیب %1 کالری های بیشتر را در زمان کوتاهتر می سوزاند.
شدت و سختی یک نکته کلیدی برای کاهش وزن است، و مردم در هنگام استفاده از تردمیل باید ضربان قلب خود را بین %70 تا %85 درصد از ضربان قلب ماکسیمم نگه دارند تا بتوانند سوزاندن کالری را به بیشترین حد خود برسانند. ورزش کردن در %90 از ضربان قلب بیشینه می تواند باعث ایجاد مشکلات قلبی عروقی مانند حملات قلبی و سکته شود. بنابراین دنبال کردن و پیگیری از میزان ضربان قلب در هنگام استفاده از تردمیل بسیار مهم است، و بسیاری از تردمیل ها دارای تجهیزاتی هستند که این امکان را در اختیار شما قرار می دهند.
تداوم ورزش نیز یک نکته کلیدی دیگر به شمار می آید. طبق تحقیقات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا، بزرگسالان برای مشاهده نتایج مساعد به 30 دقیقه ورزش روزانه (با شدت متوسط) در 5 روز در روز های هفته نیاز دارند. ورزش با تردمیل در مقایسه با ورزش در خارج از خانه برای بیشتر مردم راحت تر است، زیرا ورزش کردن برای آنها در محیط خانه راحت تر است.


مصرف کالری


میزان کالری سوازنده شده توسط هر فرد در حین ورزش بر روی تردمیل به فاکتور های متنوعی بستگی دارد، از جمله:
• وزن – انسان های سنگین تر در مقایسه با افراد سبک تر میزان کالری بیشتری می سوزانند، زیرا این افراد در حین دویدن یا راه رفتن بر روی تردمیل باید وزن بیشتری را به تحرک در بیاورند.
• شدت – شدت و سختی یک برنامه تمرین با اندازه گیری میزان ضربان قلب قابل سنجش است. زمانی کالری های بیشتری سوزانده خواهد شد که شش ها و قلب سخت تر و شدید تر کار کنند.
• شیب تردمیل – شیب تردمیل با درگیر کردن بیشتر عضلات به سوازندن هر چه بیشتر کالری کمک می کند. استفاده از یک شیب متعادل در سرعت های بالا بهترین گزینه برای تمرین و دویدن بر روی تردمیل است.
• دستگیره ها – تکیه مداوم بر دستگیره های تردمیل به سوزانده شدن کلی کالری های بدن کمک می کند. به جای تکیه دست ها بر روی دستگیره ها در حین دویدن یا راه رفتن بر روی تردمیل دستان خود را نیز درگیر حرکت کنید تا فرم مناسب بدن را در هنگام دویدن حفظ کنید و کالری های بیشتری بسوزانید.

کاهش احتمال مصدومیت


استفاده از تردمیل برای تمرینات ورزشی هوازی براحتی احتمال مصدومیت های مفصلی به خصوص آسیب به زانو را کاهش می دهد. دویدن یا راه رفتن در خارج از محیط خانه استرس زیادی بر مفاصل ران و زانو وارد می کند. تردمیل با دارا بودن خاصیت نرمی و ضربه گیری این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که براحتی و بدون دغدغه از شیب های متنوع استفاده کنید و از ورزش در خانه لذت ببرید. شیب تردمیل می تواند باعث ایجاد یک کشش مطلوب در تاندون آشیل و عضلات دوقلو پشت ساق پا شود، که این ویژگی از ایجاد مصدومیت هایی مانند گرفتگی و کوتاهی یا پارگی آشیل و تاندون ها پیشگیری می کند. افرادی که دارای کمردرد هستند باید به این توجه کنند که نباید از شیب های بالا استفاد کنند،‌ زیرا عضلات پایین کمر آن ها ضعیف است. این افراد باید تمرینات خود را در شیب ها و سرعت های پایین آغاز کنند و به مرور زمان سختی تمرین را افزایش دهند.
طبق تحقیقات ژورنال ورزشی داروئی آمریکا، افزایش شیب تردمیل تا %3 اثرات منفی وارده بر پاها را کاهش می دهد و فشار های وارده را تا %24 کم می کند.

7 مزیت تردمیل که ممکن است به آن توجه نکرده باشید:

مزیت های زیادی در ورزش کردن و دویدن بر روی تردمیل وجود دارد که بسیاری از ورزشکاران در مورد آن صحبت می کنند، تاثیر منفی کم بر مفاصل و کاهش وزن از این جمله اند. اما فواید دیگری نیز وجود دارند که بسیاری از کاربران حتی پس از خرید تردمیل و ورزش بر روی آن نیز به آن ها توجه نمی کنند.

در ادامه با تعدادی از فواید کمتر شناخته شده ورزش و دویدن متداول بر روی تردمیل آشنا می شوید


تفریح


بیشتر مردم در هنگام ورزش کردن در خارج از خانه خسته می شوند، بنابراین روشن کردن رادیو و پخش یک آهنگ مهیج ورزشی و دور بودن از اتومبیل ها و حیوانات و آلودگی هوا یک مزیت عالی در ورزش با تردمیل محسوب می شود. همچنین، تمرین کردن در مقابل تلویزیون می تواند طول تمرین را افزایش دهد و خستگی را از بین ببرد. نه تنها مشغول تماشای فیلم یا سریال مورد علاقه خود می شوید،‌ بلکه برنامه تمرین های 30 تا 60 دقیقه ای را نیز تجربه خواهید کرد و بدون احساس خستگی کالری های بیشتری می سوزانید.
گوش دادن به موسیقی یکی دیگر از مشوق های تمرین با تردمیل است. موسیقی به کاربران تردمیل کمک می کند تا بر روی استقامت بدن خود کار کنند. طبق تحقیقات دانشگاه Brunel ریتم موسیقی و آهنگ می تواند استقامت فیزیکی ورزشکار را تا % 15 افزایش دهد. گوش دادن به آهنگ در هنگام دویدن بر روی تردمیل به عنوان یک سوخت مکمل عمل کرده و به ورزشکار کمک می کند تا بیشتر و سخت تر تمرین کند.


بسیاری از مردم برای دویدن در خارج از خانه یک مسیر تکراری و مشابه را انتخاب می کنند، چراکه از گم شدن و پیدا نکردن مسیر خانه خود ترس دارند. استفاده از یک مسیر تکراری خستگی بدنی و ذهنی را افزایش می دهد و بدن را به شیب ها و سرعت های یکسان عادت می دهد، در نتیجه به مرور زمان از کیفیت و بازده تمرین کاسته می شود. بیشتر تردمیل ها دارای تنظیماتی هستند که به کاربر اجازه می دهد در مورد میزان سرعت و شیب تصمیم گیری کند و با ایجاد یک برنامه تردمیل جدید تنوع را به ورزش روزانه شما اضافه کند. ورزشکاران هیچ گاه در مورد گم شدن مسیر در حین دویدن بر روی تردمیل نگران نیستند!


ایمنی


موانع و خطرات زیادی در خارج از خانه وجود دارند که مردم در هنگام دویدن یا راه رفتن ممکن است با آنها مواجه شوند، برای مثال:
• ناهمواری مسیر
• اتومبیل های پر سرعت
• حیوانات و حشرات
• آلودگی هوا
• مزاحمت دیگران
تردمیل ها از جمله دستگاه های فیتنس هستند که با دارا بودن خاصیت نرمی و ضربه گیری فشار و نیروی وارده بر پا را خنثی می کنند و در مقایسه با دویدن در خارج از محیط خانه استرس را از مفاصل دور نگه می دارند. ورزش با تردمیل به افرادی که دارای کمر درد، زانو درد یا سایر بیماری های فیزیکی نیز هستند توصیه می شود،‌ زیرا استرس و فشار منفی بسیار کمی بر بدن وارد می شود.


آب و هوا / زمان روز


مردمی که از تردمیل استفاده می کنند نباید نگران این باشند که فقط در زمان هایی که خورشید در وسط آسمان نیست ورزش کنند. همچنین با وجود تردمیل نباید نگران شرایط آب و هوایی نامساعد مانند باران، برف یا یخ زدگی باشید. دمای داخل قابل کنترل است، بنابراین محیط ورزش با تردمیل بسیار لذت بخش خواهد شد.


نور خورشید


بر اساس تحقیقات مرکز کنترل بیماری ها و پیشگیری و درمان سرطان آمریکا، حدود 58094 نفر از مردم آمریکا بعد از انجام آزمایش دچار سرطان های پوستی مانند تومر سیاه رنگ قشر عمیق پوست بودند (این تحقیقات در سال 2007 صورت گرفت ). متخصصان به این قضیه پی بردند که رشد این نوع سرطان پوستی روز به روز در حال افزایش است و بهترین راه برای پیشگیری از بیماری های پوستی گذراندن زمان کمتر در زیر ابش مستقیم نور خورشید است.
مردمی که در خانه بر روی تردمیل ورزش می کند نباید نگران اشعه های مضر خورشید باشند. همچنین نباید نگران گرمای شدید تابستان که باعث گرما زدگی و از دست دادن خطرناک آب بدن می شود، باشند. گرما زدگی و دهیدراته شدن از مشکلات متداولی است که برای افرادی که در خارج از خانه ورزش می کنند پدید می آید. افرادی که از تردمیل های خانگی و باشگاهی استفاده می کنند با چنین مشکلاتی متوجه نخواهند شد، برای مثال اگر دچار دهیدراته شدن شدند براحتی به آب دسترسی دارند.


پشتیبانی


بسیاری از تردمیل ها با تنظیمات و اختیارات خاصی مانند نشانگر ضربان قلب تجهیز شده اند، این تجهیزات سلامت به کاربر کمک می کند تا از عملکرد بدن خود اطلاعات مفیدی بدست بیاورد. با وجود این اطلاعات کاربر می داند چه موقع باید تمرین بر روی تردمیل را دشوارتر کند و چه موقع باید از تلاش بیش از حد خود بکاهد. بعضی از تردمیل ها دارای نشانگر ها و مونیتور هایی است که مسافت طی شده توسط کاربر را به نمایش می گذارد، سرعت دویدن را نشان می دهد، و حتی میزان کالری سوزانده شده در طی تمرین را با دقت زیاد تخمین می زند.


محیط شخصی


مردمی که با استفاده از تردمیل ورزش می کنند نباید نگران فرد یا افرادی باشند که در حال نگاه کردن به آن ها است باشند. این افراد می توانند تمرکز ورزشکار را از ببرند و شاید برای فرد مزاحمت ایجاد کنند. بعضی از مردم اگر بدانند که فرد یا افرادی در حال تماشا کردن ورزش کردن آنهاست احساس ناراحتی می کنند، بنابراین تردمیل فراهم کردن یک محیط شخصی راحتی و تمرکز را به تمرین شما اضافه می کند.


مزیت های تردمیل


مزیت ها و فواید زیادی در ورزش متداول وجود دارد، به خصوص در حین استفاده از تردمیل. استفاده از تردمیل ها راحت است. تردمیل با ایجاد یک محیط خصوصی، انجام یک تمرین لذت بخش و پربازده را در هر زمانی در روز راحت تر می کند. اگر آب و هوای شهر شما همیشه مساعد نیست، یا پارک ها یا محیط های ورزشی اطراف خانه شما امن و راحت نیست، تردمیل ها اولین گزینه برای کمک به شما هستند.

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*