تاریخ انتشار: 96-03-08 12:03:23 دوشنبه
نمایش: (182)

حفظ سرعت در مسیرهای دوچرخه سواری

حفظ سرعت در مسیرهای مارپیچ دوچرخه سواری


مهارت و سرعت در مسیرهای مارپیچ از موضوعاتی است که بسیاری از دوچرخه سواران درباره آنها سوال می پرسند. هدف نهایی هر دوچرخه سوار عبور از مسیرهای مارپیچ مثل قایق سواران در آبهای خروشان می باشد و شما می توانید با دنبال کردن این مطلب به این مهارت دست پیدا کنید.


گام اول:

توجه به وضعیت بدن می باشد. دوچرخه شما نیاز دارد تا آزادانه به هر طرف حرکت کند و برای گردش و پیچیدن به هر طرف کج (متمایل) شود. این به معنی است که وضعیت بدن شما باید آرام، در مرکز دوچرخه باشد، همچنین باید به دستانتان آزادی عمل بدهید و به زانوهایتان اجازه دهید تا در صورت نیاز قابلیت حرکت در جهات مختلف را داشته باشد. شما باید بیش از اینکه بر روی زین فشار بیاورید با ایستادن بر روی آن به حالت معلق در هوا قرار بگیرید تا بتوانید به سرعت در مواقع چرخش وزنتان را به طرفین منتقل کنید اما همواره باید در صورت نیاز به طور ساکن و پایدار بر روی پدال ها قرار بگیرید.
یکی از رایج ترین مشکلاتی که در بعضی از دوچرخه سواران دیده می شود گرفتن فرمان با دستان قائم و راست می باشد بطوری که محکم فرمان را می گیرند. در این وضعیت شما قادر به خم کردن ملایم و راحت دوچرخه به طرفین نخواهید بود چون نیروی وارده از بدن شما به دستان سفت و محکم تان منتقل می شود.

مشکل دیگر وسوسه استفاده از زین دوچرخه بین پاها به عنوان تکیه گاه در هنگام پیچیدن است، این مورد زمانی پیش می آید که شما به جای خم کردن بدن خود در هنگام پیچیدن، برای اینکار به زین نیرو وارد می کنید.
مشکل مرسوم دیگر قرار گرفتن بیش از حد بدن در قسمت عقب دوچرخه است، و شما در این مورد برای پی بردن به وضعیت قرارگیری خودتان نیاز به کمک خواهید داشت (یک دوست، دوربین فیلمبرداری یا یک مربی).
"وزنتان را عقب بدهید" چیزی است که ما اغلب زمانی که با مسیرهای تکنیکی مواجه می شویم می شنویم که باعث عکس العمل سریع دوچرخه سوار می گردد. همچنین شما نیاز دارید تا مقدار کافی از وزنتان را نیز تایر جلو بدهید تا در هنگام تغییر مسیر هنگام دور زدن دوچرخه تان حالت پایداری داشته باشد.

نکته آخر در مورد مدیریت دیدتان است. ما همواره این سخن را که "جلو را نگاه کن، نه پایین" می شنویم، اما آیا می دانید استفاده از این حرف چه زمانی بهتر است؟ رانندگان مسابقات درباره نگاه کردن به "یک نقطه مشخص" صحبت می کنند و آن حاشیه های مسیر در فاصله دورتر می باشد که می تواند هدف خوبی برای نقطه دید ما باشد.
سعی کنید مسیر را قسمت بندی کنید و هر بار روی قسمت انتهایی همان قسمت از مسیر که قابل دیدن می باشد تمرکز کنید. با چشمانتان لحظه به لحظه عقب برگردید و به چرخ جلویتان نگاه کنید و سعی کنید سریعاً به نقطه مشخص شده تان بازگردید و بهترین حالت را برای عبور هر چه بهتر از نقطه هدف ارزیابی کنید.

منبع: BikeRadar

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*