تاریخ انتشار: 96-05-04 11:05:07 چهارشنبه
نمایش: (740)

بررسی ماسک ارتفاع ورزشی

 شرکت‌های تولید کننده ماسک‌های ارتفاع، ادعا کرده اند که این ماسک‌های نسبتا ساده می‌توانند مزایای تمرین کردن در ارتفاع را ارائه دهند.

در واقع، این ماسک‌ها مانند چادر ارتفاع باعث نمی‌شوند تا غلظت اکسیژن هوایی که استنشاق می‌کنید کمتر شود، بلکه از دریچه‌های مکانیکی برای تولید مقاومت در برابر استنشاق، استفاده می‌کنند.

با این وجود، آیا این تمرین می‌تواند همان مزایای زندگی و تمرین کردن در ارتفاع را بوجود بیاورد؟

ما امروز قصد داریم پاسخ این پرسش را پیدا کنیم. با نگاه انداختن به تحقیقات مختلف در مورد این ماسک‌های تمرین در ارتفاع برای تقلید ارتفاع بالا، خواهیم دید که آیا اگر در آینده‌ای نزدیک، یک مسابقه در ارتفاع دارید (یا صرفا به دنبال مزیتش هستید)، واقعا می‌ارزد یکی از اینها را خریداری کنید یا بهتر است پول و وقت اضافی تان را به چیز دیگری که بتواند به تمرینتان کمک کند اختصاص دهید.

آیا ماسک‌های ارتفاع موثرند؟

 بسیاری از مطالعات، اثرات مفیدی از تمرین عضلات تنفسی را کشف کرده اند. یک نمونه، مطالعه سال ۲۰۰۴ توسط محققان در دانشگاه آریزوناست که دوچرخه سواران را تحت نظر گرفت، ۲۰ فرد آموزش دیده را به یک گروه تمرین مقاومت تنفسی، یک گروه که تمرین تنفسی را در مقابل هیچ مقاومتی (مقاومت صفر) شبیه سازی می‌کردند، و یک گروه کنترل که تمرین تنفسی انجام نداند، تقسیم کردند.

این مطالعه، یک افزایش در Vo2 Max در گروه آزمایشی در مقایسه با هر دو گروه کنترل و ساختگی، مشاهده کرد. تعدادی از مطالعات دیگر، از تمرین عضلات تنفسی در تست‌های قایقرانی، شنا، دوچرخه سواری و شاتل ران متناوب، حمایت کرده اند.

برخی محققان تلاش کرده اند نتایج حاصل از چندین مطالعه را به اشتراک بگذارند تا تشخیص دهند آیا هیچ مزیت اساسی وجود دارد یا نه. یک تحقیق متا آنالیز که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، نتیجه گرفت که بنظر می‌رسد تمرین مقاومت تنفسی، دارای برخی مزایا باشد، اما این مزایا، بیشتر در افراد نامتناسب دیده شده و در ورزشکاران ورزیده کمتر مشاهده گردید.

این اثر، نسبتا شایع است. هنگامیکه شما یک فرد بی تحرک نامتناسب باشید، تقریبا هر نوع تمرینی، وضعیت جسمانی شما را بهتر خواهد کرد. در مقابل، یک ورزشکار سطح بالا برای پیشرفت بیشتر، به یک محرک بسیار خاص ورزشی نیاز دارد.

آیا سخت تر نفس کشیدن به شما کمک می‌کند سریع تر بدوید؟

یک سوء تفاهم رایج در مورد مطالعات پیرامون ماسک‌های ارتفاع، فایده بالقوه آن در بهبود قدرت تنفس شماست. متاسفانه بهبود عضلات تنفسی شما (اینکه چقدر سخت می‌توانید نفس بکشید)، به یک افزایش در عملکرد، منجر نخواهد شد.

 برعکس بنظر می‌رسد، چون ما قطعا در هنگام سریع دویدن، سخت نفس می‌کشیم. با اینحال در هنگام دویدن، مشکل اصلی معمولا فرو بردن هوا به ریه‌هایتان نیست، بلکه وارد کردن اکسیژن از هوا به داخل خونتان و سپس مصرف کردن آن اکسیژن برای یک هدف مفید در عضلات ساق پایتان است. بهبود قدرت ریه‌های شما و قادر بودن به انجام دم و بازدم بصورت قوی‌تر، به این امر کمک نخواهد کرد.

در حالی که آموزش ماسک یک راه عالی برای آماده سازی برای ورزش های ارتفاع بالا و کوهنوردی است، همچنین برای هر نوع ورزشکار از هر رشته ای مفید است. آموزش ماسک می تواند:

- ایجاد ریه ها با ایجاد مقاومت در برابر ریه
- دیافراگم را تقویت کنید
- افزایش سطح و کشش در آلوئول
- افزایش ظرفیت ریه
- افزایش آستانه بی هوازی
- کاهش زمان تمرین


سالها تحقیق و توسعه به ارتقاء ماسک آموزش 2.0 ادامه داد، از جمله آزمایشات بالینی توسط موسسه فناوری شمال آلبرتا و مطالعات انجام شده توسط شورای آمریکایی در ورزش. اصل علمی علمی "تکنولوژی مقاومت دیافراگم است." به طور موثر این بدان معنی است که ماسک باعث افزایش ظرفیت ریوی می شود که شما را مجبور می کند در تمرین تنفس عمیق تر بکشید. وقتی بدن خود را با مقاومت سازگار می کند، ریه ها اکسیژن را به طور موثر تر حمل می کنند. نتیجه بلند مدت: افزایش قدرت ریه و دیافراگم و افزایش استقامت.


ساخت و ساز مناسب

ماسک 2.0 Advanced Training Mask 2.0 در سه اندازه موجود است و دارای ساختاری ساده و راحت سیلیکون است که تنها بینی و دهان را پوشش می دهد و دید را تحت تاثیر قرار نمی دهد. یک بند نئوپرن جدید، قطعه سیلیکون هوای تنگ را برای نگهداشتن پایدار اما راحت پوشش می دهد.

 استفاده از ماسک می تواند به تعدادی از زمان اصلاح / تایید مجوز نیاز داشته باشد. مبتلایان باید در تنظیم ارتفاع 3K فوت شروع کنند و چند دقیقه با تنفس عمیق و پیاده روی و قبل از رفتن به تمرینات دیگر صرف کنند.

Mask Training Massage 2.0 اساسا یک ماسک است که صورت شما را پوشش می دهد و میزان اکسیژن بدن شما را کنترل می کند. مقدار اکسیژن را در بدن خود محدود کنید تا تمرینات دشوارتر شود و آمادگی جسمانی شما را بهبود بخشد.


این آخرین نسخه یک نسخه به روز شده از Mask Training Elevation اصلی است که در اندازه بزرگتر و کمتر برای ورزشکاران تناسب اندام کاربرد دارد. 
ارتقا ماسک آموزش 2.0 با استفاده از تعدادی از شیرها و کلاهک های پلاستیکی برای کنترل مقدار هوا که به بدن شما می آید، تنظیمات سخت تر برای کاربران پیشرفته و تنظیمات ساده تر برای مبتدیان است. برخی از نظریه هایی وجود دارد که نشان می دهد نسخه 2.0 می تواند تعداد گلبول های قرمز خون شما، توانایی کلی قلب و عروق و ظرفیت ریه شما را افزایش دهد.


این ماسک کار می کند؟!

به محض این که Mask 2.0 Elevation Training Mask 2.0 را روی صورت خود قرار دهید، متوجه خواهید شد که تنفس شما محدود است. شما باید آن را سخت تر برای دریافت اکسیژن در سیستم خود، شما باید تنفس بسیار سخت تر پیدا کنید، و شما باید بیشتر خود را متمرکز بر جریان هوا، استنشاق داشته باشید. هنگامی که از ماسک برای اولین بار استفاده می کنید، ممکن است در چند دقیقه اول با یک وحشت مواجه شوید. برای مبتدیان معمول است که بخواهند ماسک را از چهره خود بردارند تا اکسیژن مورد نیاز را بگیرید. با این وجود، اگر بیشتر از ماسک استفاده کنید، راحت تر با آن برخورد خواهید کرد، و کمتر در هنگام پوشیدن آن، وحشت می کنید. در هر صورت ماسک قطعا مقدار اکسیژن را در سیستم شما کنترل می کند و در حین پوشیدن قطعا آن را احساس می کنید.

قابلیت دید با ماسک تمرینی:

ماسک در اطراف بینی و دهان شما قرار می گیرد، اما چشمان شما را پوشش نمی دهد، به این معنا که بینایی شما تحت تاثیر قرار نمی گیرد. ماسک 2.0 اجازه می دهد تا در طول کار کردن چشم انداز محیطی را حفظ کنید و هیچ گونه محدودیتی برای دید شما وجود ندارد. در حالی که با پوشیدن آن، باید بتوانید بدون هیچ مشکلی به وضوح ببینید، بالا و پایین بپرید. در تمرین تناسب اندام شما نیاز به دید محیطی خود دارید، به طوری که تمرینات مانند جهش جعبه، O-lifting، pull-ups، عضلات شکم، دست و پا، و دیگر مهارت ها تبدیل به یک کار خطرناک نشوند. 

دارای سه اندازه متفاوت است:

کوچک، متوسط و بزرگ. تسمه های الاستیک آن را آسان تر برای پیدا کردن مناسب کامل، و شما هیچ مشکلی با موهای خود را در حالی که قرار دادن آن و گرفتن آن را ندارید با این حال، اگر شما ماسک را کمی سفت و سخت در سر خود پیدا کنید، یک بند سر نیز می توانید استفاده کنید تا ماسک را در طول کار کردن پایدارتر کنید.

این ماسک تمرینی همراه با راهنمای کاربر و دی وی دی با تمام اطلاعات در مورد چگونگی کار با آن می باشد. با این حال، ماسک هنوز هم می تواند کمی گیج کننده برای استفاده باشد. تغییر تنظیمات از سطح ساده تر به سخت تر (و بالعکس) آسان نیست.  

ظاهر ماسک تمرینی:

واقعیت این است که هنگام استفاده از Mask Training Elevation 2.0 در قسمت CrossFit، احتمالا افرادی که به شما خیره شده اند و نام هایی مانند Bane از بتمن را فراخوانی می کنند. 

همانطور که قبلا ذکر شد، ماسک آموزش Elevation 2.0 همراه با سه شیر است. کلاه ها از پلاستیک ساخته می شوند و اگر شما از آنها مراقبت نکنید می توانید راحت بشوید. علاوه بر این، این قطعات نیز بسیار کوچک هستند و می توانند به آسانی از بین رفته یا جای خود را از دست ندهند. 

برای مبارزان MMA یا علاقه مندان جیو جیتسو، ماسک یک محصول عالی است و به شما آموزش می دهد که تنفس خود را کنترل کنید و در شرایطی که مصرف اکسیژن شما ممکن است کاهش یابد، بهتر عمل کنید. 

 ارتقا ماسک آموزش 2.0 دارای تعدادی نکات مثبت است. با این حال، آیا واقعا تعداد گلبولهای قرمز شما افزایش می یابد؟ آیا واقعا توانایی کلی قلب و عروق شما را بهبود می بخشد؟ و آیا واقعا عملکرد ریه را بهبود می بخشد؟ 

بنابراین، به طور خلاصه، آموزش ارتقاء ماسک 2.0 ارزش خرید است؟ اگر شما یک CrossFitter نخبه یا حرفه ای تناسب اندام هستید، پس آره، این یک ابزار عالی است.

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*