تاریخ انتشار: 96-05-18 12:05:30 چهارشنبه
نمایش: (407)

هر چه راجع به دوچرخه برقی باید بدانید؟

 چرا از یک دوچرخه ی برقی به جای دوچرخه معمولی باید استفاده کرد؟ 


 دلایل زیادی وجود دارد:

بسته به نحوه انتخاب سواری، می توانید با سرعت متوسط ​​18 مایل در ساعت یا سریعتر بدون تلاش قابل توجه سفر کنید. برای برخی از دوچرخه ها، شما حتی می توانید 25 مایل در ساعت به طور متوسط حرکت کنید. 
بدون عرق کردن می توانید دوچرخه سواری کنید.  حتی اگر بتوانید خیلی سریعتر سوار شوید، احساس نمی کنید که مجبورید دوشاخه را در آنجا بگذارید.
امن تر نسبت به دوچرخه های معمولی. این ممکن است به نظر غیر قابل درک باشد، زیرا شما می توانید سریعتر از دوچرخه سواری معمولی حرکت کنید،  به شما اجازه می دهد تا از طریق تقاطع سریع تر و سریع تر بروید.
راحت تر برای مفاصل زانو و باسن. از دوچرخه های برقی برای کاهش فشار روی زانوها و باسن خود استفاده کنید. یک دوچرخه الکترونیکی حتی می تواند سرعت هر دو شما را نیز افزایش دهد.

 سهولت و سرعت دوچرخهای برقی آن را جایگزین خودرو کرده است.  بیشتر از یک دوچرخه معمولی می کند. 


 آیا دوچرخه های الکتریکی هنگام استفاده از ترمزها شارژ می شوند؟ 


 چند مدل از دوچرخه های الکتریکی شامل یک ویژگی برای شارژ باتری هستند، معمولا در حالی که شما در حال ترمز هستید باتری شارژ می شود. در این موارد، محدوده باتری را می توان 5-10٪ افزایش داد.


 دامنه ای که من می توانم از یک بار شارژ دریافت کنم چقدر می باشد؟


 بزرگترین عامل برای محدود کردن زمان استفاده از دوچرخه برقی این است که آیا شما پدال می زنید یا فقط استفاده از شارژ دوچرخه استفاده می کنید. دوچرخه E-Cynergy یک طرفدار قوی از هم افزایی است که از ترکیب نیروی پدال انسان با قدرت الکتریکی برخوردار است، بنابراین وقتی شما هر دو را استفاده می کنید زمان استفاده شما بیشتر می شود. با استفاده از پدال آرام انتظار می رود 22-50 مایل. در برخی موارد شما حتی بیشتر  و دورتر می توانید بروید. ما دارای دوچرخه هایی هستیم که تنها با یک بار شارژ 70 کیلومتر می روند. این محدوده نیز با ظرفیت باتری، تپه ها، باد و اندازه شما تاثیر می گذارد. 

مدت زمان لازم برای اتمام باتری دوچرخه الکترونیکی چقدر می باشد؟


 یک باتری لیتیوم یون ebike که به طور کامل تخلیه می شود، 3.5 تا 6 ساعت شارژ می شود. باتری هایی که هنوز شارژ جزئی دارند، شارژ می شوند. علاوه بر این، ساعت گذشته یا بیشتر از یک شارژ برای "بالا بردن" سلول ها استفاده می شود و شما لازم نیست که صبر کنید تا فرآیند کامل شود. بنابراین بعضی از باتری ها می توانند در عرض 2.5 ساعت یا کمتر از 90٪ شارژ شوند.


 چند بار می توانم از باتری استفاده کنم؟


 اکثر باتری های e-bike لیتیوم یون هستند که حداقل 500 عدد "کامل" را تامین می کنند و پس از آن باتری تنها 80٪ از شارژ اصلی خود را نگه می دارد. برخی از تولیدکنندگان باتری ادعا می کنند که تا 1200 هزینه کامل است. باتری های لیتیوم یون هیچ اثر حافظه ای ندارند، بنابراین اگر شما باتری را فقط 50٪ تخلیه کنید، آن را به عنوان تنها ½ از یک بار شارژ می کنید. اگر شما معمولا از دوچرخه الکترونیکی خود در حالت پدال کمک استفاده می کنید، با ترکیب هر دو قدرت پدال و برق، می توانید انتظار داشته باشید تا قبل از جایگزینی باتری خود 10،000 تا 30،000 مایل بپماید.


 اگر من از یک ebike به جای یک ماشین استفاده کنم، چقدر هزینه رد کربن را کاهش خواهم داد؟


این بستگی به میزان مصرف برق شما برای سوخت های فسیلی دارد.  یک دوچرخه الکتریکی ممکن است 4 درصد از CO2 را در هر مایل نسبت به یک خودرو منتشر کند. مهم نیست که چقدر محاسبه می کنید، حتی اگر ebike از برق استفاده می کند که ممکن است از سوخت های فسیلی باشد، مقدار CO2 در مقایسه با یک ماشین کوچک بسیار کمتر است. 

آیا می توان دوچرخه الکتریکی را سریع کرد؟


اگر شما پدال می زنید، می توانید به همان مقدار سرعت را با پدال زدن بدست آورید. با این حال، اکثر دوچرخه ها در حین رانندگی با سرعت 20 مایل در ساعت متوقف می شوند. 

 مزایای یک موتور با قدرت بالا بسیار غلط است. دوچرخه برقی قانونی برای تردد در خیابان می تواند تنها 28 مایل در ساعت سرعت داشته باشند مگر اینکه شما پدال بزنید (و ما توصیه می کنیم پدال بزنید). شما می توانید این را با حتی 250 وات موتور داشته باشید. در بسیاری از کشورها، حد مجاز 20 مایل در ساعت است.

ولتاژ بالاتر با مصرف انرژی بالاتر مرتبط است، بنابراین با استفاده از یک موتور با قدرت بالاتر، به یک باتری بزرگ نیاز خواهید داشت تا فاصله ی مشابهی برقرار شود. گرانترین قسمت از یک دوچرخه برقی باتری آن است، در نتیجه یک موتور بزرگتر نیاز به یک باتری بزرگتر دارد که باعث افزایش هزینه می شود.


 آیا می توانم یک دوچرخه الکترونیکی را به عنوان یک دوچرخه معمولی بدون برق استفاده کنم؟


 بله و آسان است که به عقب و جلو حرکت کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید از قدرت تنها زمانی استفاده کنید که در حال بالا رفتن از تپه هستید.

من باید در هنگام استفاده از دوچرخه برقی حتما پدال بزنم؟


 نه. برخی از دوچرخه های الکتریکی به شما این امکان را می دهند که به سادگی با استفاده از دکمه های بدون پدال حرکت کنید. حتی برای دوچرخه های الکترونیکی که دارای دریچه گاز هستند، هنگام رفتن به تپه های شیب دار، حتما به پدال زدن  احتیاج دارید، گرچه لازم نیست که با سرعت پدال بزنید. پدال زدن بیشتر سرگرم کننده است، طیف وسیعی از باتری را گسترش می دهد، عمر موتور را گسترش می دهد.

 آیا  هنگام استفاده از دوچرخه برقی نیاز به مجوز هست؟


نه. تا زمانی که موتور دوچرخه برقی، موتور 750 وات یا کمتر است و برنامه ریزی شده است تا بتواند بیش از 20 مایل در ساعت بدون پدال زدن حرکت کند نیازی به مجوز نیست. 

 آیا درباره دوچرخه الکتریکی من در باران چطور است؟


 موتور و باتری به اندازه کافی مهر و موم شده اند تا از باران محافظت شوند. با این حال، ما پیشنهاد می کنیم که اگر شما دوچرخه خود را در پشت یک ماشین حمل می کنید و باران می بارد. دوچرخه یا باتری را داخل خودرو قرار دهید.

دوچرخه برقی سنگین نیست؟

دوچرخه های الکتریکی معمولا سنگین تر از یک دوچرخه معمولی هستند. اما وزن دوچرخه زمانی بیشتر احساس می شود که از صعود تپه بالا می روید. کمک های الکتریکی در یک دوچرخه برقی باعث می شود تا بار اضافی بیش از حد افزایش یابد. اگر شما نیاز به بلند کردن دوچرخه دارید مهم نیست که وزن چقدر باشد. 

قوانین استفاده از دوچرخه های برقی در کشورهای مختلف:

بسیاری از کشورها قوانین دوچرخه برقی را تنظیم کرده اند تا بتوانند به راحتی از دوچرخه های الکتریکی استفاده کنند. کشورهایی نظیر ایالات متحده و کانادا دارای مقررات فدرال هستند که بر اساس الزامات ایمنی و استانداردهای ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. کشورهای دیگر مانند امضاکنندگان اتحادیه اروپا توافق کردند که قوانین و مقررات مربوط به استفاده و ایمنی اصطلاح EPAC (چرخ های پدال الکتریکی) مورد استفاده قرار گیرند.

قبل از خرید یک دوچرخه برقی، بهتر است قوانین مربوط به استفاده از دوچرخه های الکتریکی را در محل اقامت خود بررسی کنید.

هر کشور دارای قوانین مختلفی در مورد اینکه دوچرخه های الکترونیکی متعلق به دسته دوچرخه هستند و به این ترتیب نیازی به بیمه، مالیات و غیره ندارند و دوچرخه های الکترونیکی متعلق به دسته غیر دوچرخه (سابق موتو) هستند و بنابراین همان امتیازات را دارند.

بدیهی است، پرداخت هیچ نوع بیمه یا مالیات، مزیت قابل توجهی است و این یکی از دلایلی است که دوچرخه های الکتریکی ارزان قیمت هستند.

تنها چیز مشترک بین همه قوانین، الزام وجود پدال است. کشورهایی مانند ایالات متحده، کانادا، استرالیا، ژاپن و کشورهای اروپایی همه قوانین و مقررات مختلفی برای استفاده از دوچرخه های الکتریکی دارند.

اما از سوی دیگر، شرایط مختلف ممکن است به قوانین مختلف نیاز داشته باشد. برای مثال، در کشورهای کوهستانی، حداکثر قدرت موتور قانونی باید بالاتر از آن در کشورهای صاف باشد. قدرت موتور معمولی 250 وات که همان قانون مجاز اتحادیه اروپا است، معمولا برای جابجایی یک تپه شیبدار برای یک فرد غیر مناسب نیست.

شما نمیتوانید فقط یک موتور 250 وات بر روی دوچرخه نصب کنید که با موتور 1000 وات طراحی شده است. طراحی یک موتور دوچرخه فقط از دوچرخه قفسه استفاده نمی کند و یک موتور بر روی آن قرار می دهد.

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*